loading...

آرایشی

آرایش عصر یا میکاپ کوکتل چیست؟ قبل از هر چیز باید اصول حرفه ای در آرایش عصر را فرا بگیریم. این اصول بر مبنای سه نکته بنا نهاده شده است. آسان طب توجه شما را به این 3 نکته جلب می نماید: 1. آرایش عصر م

صدفی بازدید : 123 پنجشنبه 02 آبان 1398 زمان : 1:34 نظرات (0)

آرایش عصر یا میکاپ کوکتل چیست؟

قبل از هر چیز باید اصول حرفه ای در آرایش عصر را فرا بگیریم. این اصول بر مبنای سه نکته بنا نهاده شده است. آسان طب توجه شما را به این 3 نکته جلب می نماید:

1. آرایش عصر مخصوص حضور در اماکنی با نور مصنوعی می باشد.

2. زیبایی چشم ها مترادف با تکمیل 80 درصد از زیبایی تمام چهره می باشد.

3. برای جلوه گری بیشتر در ناحیه چشم ها باید سایر نواحی چهره را به شکلی محو آرایش نمود.

با توجه به این 3 نکته کلیدی می توان یک فرمول ثابت را به دست آورد که تمامی مشخصات آرایش عصر یا کوکتل را با خود همراه خواهد داشت. این فرمول ثابت به ما می گوید جهت آرایش عصرانه، اولاً باید تمامی تکنیک های مربوط به میکاپ در زیر نور مصنوعی را رعایت کنیم و در درجه بعدی تمامی تمرکز و انرژی را معطوف به گریم چشم ها و استفاده حرفه ای از سایه چشم و انواع مژه مصنوعی نمائیم. در مرحله نهایی نیز به قصد دست یابی به تاثیر و حصول نتیجه ای بهتر می بایست سایر نواحی چهره را به طرزی محو و نا محسوس آرایش نمائیم. دلیل این امر در یک نکته پنهانی و زیرکانه مخفی شده است و این دلیل همان نکته معروف در علم روانشناسی مربوط به معاشرت اجتماعی می باشد که می گوید در اولین برخورد، بیشترین توجهات به ناحیه چشم ها معطوف می گردد و ارتباط چشمی از با اهمیت ترین اصول در روابط اجتماعی می باشد. به همین دلیل جهت حضور در مراسم و جشن های مهم لازم است که از اصول آرایش عصر تبعیت نمود تا بیشترین تاثیر گذاری را در اطرافیان ایجاد نماید. این امر به معنای استفاده بیش از حد از لوازم آرایش نیست بلکه بیشترین تاکید بر آرایش زیرکانه و پر رنگ نمودن خطوط طبیعی چشم ها و تمرکز نگاه می باشد.

مشخصات چهره در آرایش عصر

آرایش عصر

آرایش عصر برای هر فرم هندسی در صورت خانم ها مناسب بوده و می توان با رعایت اصول کلاسیک، چهره ای ایده آل بسازیم. می دانیم که انواع مختلفی از فرم های هندسی برای صورت های مختلف تعریف شده است. باید این تفاوت ها را بشناسیم و طبق قوانین مربوط به متعادل سازی چهره که به وسیله تکنیک سایه و روشن ایجاد خطای دید می نمایند، عمل نمائیم. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که علاقمند به آرایش در منزل می باشید و دوست ندارید به سالن های آرایشی مراجعه نمائید بهتر است مقاله خودآرایی را در همین سایت مطالعه فرمائید. بدین ترتیب می توانید با چگونگی حجم سازی و گریم نواحی چانه و فک آشنا شده و در مواقع لازم از این تکنیک ها استفاده نمائید.

زیرسازی آرایش در میکاپ کوکتل

زیرسازی میکاپ در آرایش عصر درست مانند زیرسازی در میکاپ هالیوودی می باشد. در این میکاپ از فون ها و زیرسازی چرب و سنگین پرهیز شده و تنها به استفاده از لایه ای نازک از لیکوئید یا پن استیک هم رنگ با پوست اکتفا می شود. یعنی نیازی به چندین لایه کرم پودر نبوده و تغییرات شدید رنگ فون زمینه، مجاز نمی باشد. برای حصول نتیجه بهتر می توان از اسفنج لاتکس مثلثی استفاده نمود که برای نواحی حساس مانند زیر چشم یا تیغه بینی نیز مناسب بوده و به خوبی کرم پودر را پخش می نماید. ناگفته نماند که باید قبل از شروع این کار از کرم های مغذی و یا رطوبت رسان استفاده نمود تا چروک هایی ناخواسته در نواحی متحرک صورت ایجاد نشود. پس از فون زمینه و پخش یکسان آن، پودر فیکس بزنید و ده دقیقه قبل از شروع میکاپ به پودر اجازه دهید تا زیرسازی آرایش عصر شما را تثبیت نماید.

چشم‌ها در آرایش عصر

برای آرایش عصر باید تمامی تلاش و تبحر خود را به کار گیرید. مهم ترین قسمت پس از زیرسازی، آرایش چشم ها بوده و باید از تیره ترین و مات ترین رنگ ها برای سایه چشم استفاده نمود. یکی از زیباترین و مدرن ترین مدل های آرایش عصر ، میکاپ اسموکی می باشد که به وسیله سایه دودی یا اسموکی، ناحیه چشم ها را پر رنگ و متمرکز کرده و از لایت ترین رنگ ها برای رژلب استفاده می نمائیم. اگر طرفدار میکاپ های مدرن و به روز هستید می توانید به برق لب هایی که دارای شاینینگ رنگی مانند، صورتی، نارنجی، بنفش و… می باشند استفاده نمائید. جهت انتخاب رنگ سایه چشم برای آرایش عصر تنها کافیست از یکی از رنگ های دودی، قهوه ای سوخته، شکلاتی تیره، نسکافه ای پر رنگ و یا امثال این رنگ ها که مات و فاقد درخشش هستند استفاده نمائید. سپس خط چشم را به صورتی شکیل و فانتزی کشیده و در انتها از مژه مصنوعی های یک تکه و یا دانه ای استفاده نمائید.

انتخاب رنگ رژلب برای آرایش عصر

آرایش عصر

بهتر است قبل از آرایش لب ها، به وسیله مداد لب و تکنیک گریم لب ، نقوص و ایرادهای ظاهری این عضو را برطرف نمائید. دقت کنید که مداد لب شما باید رنگی ملایم و کیفیتی روان و لطیف داشته باشد. در نهایت به شکلی لایت از رژلب استفاده نمائید. رژلب هایی با رنگ های نسکافه ای مات، کالباسی یا برق لب بنفش، صورتی و نارنجی می تواند گزینه هایی مناسب باشد. حتی می توانید که نوع رژلب خود را از میان انواعی انتخاب کنید که لحظاتی پس از استفاده کاملا خشک شده و فاقد چربی یا درخشش می باشند.

چگونگی زیباسازی گونه‌ها

آرایش عصرانه گونه ها باید نامحسوس و بسیار ملایم باشد. بهتر است از حجم سازی در ناحیه گونه ها پرهیز نموده تا حالت طبیعی چهره شما حفظ شود. اگر علاقمند به گریم گونه می باشید بهتر است رنگ فون تیره را فقط یک درجه تیره تر از فون زمینه صورت خود انتخاب نمائید.

انتخاب رنگ لاک و دیزاین ناخن‌ها

آرایش عصر

برای آرایش ناخن های خود بهتر است از انواع اکلیلی لاک استفاده نمائید چرا که درخشش ناخن های شما در زیر نور مصنوعی بسیار زیبا و چشمگیر خواهد بود. از مدل های فانتزی برای فرم دهی به ناخن های خود استفاده نمائید و بهتر است که ناخن ها بلند بوده و صفحه ای کشیده و صیقلی داشته باشند. مدل های بادامی یا نوک تیز کاملا مناسب برای آرایش عصر می باشند. همچنین بد نیست از لاک جلیش استفاده نموده تا برای همیشه یکی از مشتری های دائم لاک های اکلیلی جلیش شوید.

آراستگی موها برای مهمانی‌های عصرانه

مدل های کلاسیک در شینیون می توانند گزینه هایی خوب برای آراستگی موها در میکاپ کوکتل باشند. این مدل ها بسیار ساده بوده و توجهات را به چهره معطوف می نمایند. اما اگر دوست ندارید که موهای خود را جمع کرده و زیبایی آنها را بپوشانید می توانید از روش های حلقه کردن موها و یا موج دار نمودن دسته های نازک مو کمک گرفته و زیبایی چشمگیری برای موهای خود ایجاد نمائید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 34
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 870
  • بازدید کلی : 4,255