loading...

آرایشی

بخش اول: آماده کردن صورت ۱. آرایش‌های قبلی را از روی صورت پاک کنید. وقتی می‌خواهید صورت‌تان را آرایش کنید، بسیار مهم است که قبل از آرایش، صورت‌تان را کاملا تمیز کنید. در واقع ب

صدفی بازدید : 45 شنبه 11 آبان 1398 زمان : 2:13 نظرات (0)

بخش اول: آماده کردن صورت

۱. آرایش‌های قبلی را از روی صورت پاک کنید.

وقتی می‌خواهید صورت‌تان را آرایش کنید، بسیار مهم است که قبل از آرایش، صورت‌تان را کاملا تمیز کنید. در واقع باید یک بوم کاملا تمیز و آماده برای آرایش داشته باشید. اگر از قبل آرایش دارید با شیر پاک کن یا انواع پاک‌کننده‌های آرایش، صورت‌تان را پاک کنید.

اگر تلاش کنید که روی باقیمانده‌ی آرایش‌های قبلی آرایش کنید، نتیجه جالبی نمی‌گیرید و ظاهر نهایی شما بسیار ناخوشایند می‌شود. چهره‌تان بشاش به نظر نمی‌رسد و آرایش‌تان کاملا یکدست و طبیعی، روی صورت نمی‌خوابد.

علاوه بر این، برای جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست توسط مواد آرایشی و همچنین پیشگیری از جوش و التهاب، حتما باید آرایش خود را پاک کنید. برای پاک کردن آرایش می‌توانید از پاک‌کننده‌های آرایش یا روغن‌ بچه استفاده کنید.

فراموش نکنید که همیشه در انتهای روز، باید آرایش‌تان را پاک کنید و هرگز با آرایش به خواب نروید. خوابیدن با آرایش باعث می‌شود که منافذ پوست‌تان بسته شود. در نتیجه، احتمال جوش زدن، ایجاد لک و چین و چروک پوست، بیشتر می‌شود.

۲. صورت‌ خود را بشویید.

بعد از پاک کردن آرایش قبلی، صورت خود را با شوینده‌های مناسب بشویید. بعد از خشک کردن صورت، حتما از مرطوب‌کننده استفاده کنید. به همان دلیل که باید آرایش‌تان را پاک کنید، همواره باید صورت‌تان را شسته و تمیز نگه دارید.

برای شستن صورت از شوینده‌های ملایم صورت استفاده کنید و صورت را به آرامی بشویید. یک دقیقه برای ماساژ صورت وقت بگذارید تا همه باکتری‌ها و سلول‌های مرده پوست که در منافذ پوست جمع شده‌اند، با آب و شوینده بیرون بیایند و کاملا تمیز شوند.

با توجه به نوع پوست خود، بعد از شست و شوی صورت، از یک مرطوب‌کننده مناسب استفاده کنید.

۳. از پرایمر استفاده کنید.

قبل از اینکه از هر ماده آرایشی استفاده کنید، با پرایمر باید پوست‌تان را برای آرایش آماده کنید. استفاده از پرایمر مزایای متعددی دارد از جمله اینکه باعث می‌شود آرایش شما مدت بیشتری دوام پیدا کند و همچنین، باعث بهبود ظاهر پوست و رفع ایرادات ظاهری آن می‌شود.

با انگشتان خود می‌توانید پرایمر را روی پوست پخش کنید. مقدار کمی از پرایمر برای کل صورت کافی است. پرایمر کمک می‌کند که آرایش ما برای مدت بیشتری باقی بماند. اگر ممکن است عرق کنید، بدوید یا هر مشکلی دیگری پیش بیاید که آرایش‌تان را خراب کند، در این صورت حتما باید از پرایمر استفاده کنید. در مورد پرایمر می‌توانید مقاله زیر را دنبال کنید.

۴. پوست‌تان را با کرم ‌پودر بپوشانید.

کرم‌ پودرها نواع مختلفی دارند ولی معمولا همه آنها به یک شکل مورد استفاده قرار می‌گیرند. کرم پودرها به شکل پودر، مایع و کرم وجود دارند و همه‌ی آنها برای ایجاد پوستی یکدست و مسطح کاربرد دارند. استفاده از کرم‌پودر باعث می‌شود که پوستی صاف و بدون لک برای آرایش کردن داشته باشید.

برای پخش کردن کرم پودر روی صورت می‌توانید از براش‌های مخصوص یا از اسفنج آرایشی مرطوب استفاده کنید. اگر نیاز است تا گردن و زیر گوش خود را نیز با کرم پودر بپوشانید.

فراموش نکنید که رنگ کرم‌پودر دقیقا باید با رنگ طبیعی پوست‌تان هم رنگ باشد نه خیلی روشن‌تر و نه خیلی تیره‌تر. کرم پودر باید با رنگ گردن و بالاتنه شما هماهنگی داشته باشد در نتیجه نباید رنگی را انتخاب کنید که با سایر بخش‌های بدن‌تان تفاوت رنگی واضح دارد. مطمئنا دوست ندارید که روی فک‌تان یک مرز واضح را به وضوح مشاهده کنید.

اگر رنگ پوست صورت‌تان با گردن و سایر اندام‌های بدن تفاوت زیادی داشته باشد، کاملا غیرطبیعی و ناخوشایند به نظر می‌رسد.

 

می‌توانید از براش کوچک‌تر برای افزودن کرم‌پودر به مناطقی که دچار لک است یا از سایر قسمت‌های پوست تیره‌تر است استفاده کنید.

کرم پودر مایع را می‌توانید با نوک انگشتان خود پخش کنید. ولی در نظر داشته باشید که این کار، پوست را در معرض باکتری‌های بیشتری قرار می‌دهد.

۵. از کانسیلر استفاده کنید.

هدف استفاده از کانسیلر این است که لک‌ها و تیرگی‌های پوست را بپوشانید و پوست با ظاهری یکدست داشته باشید. از کانسیلر می‌توانید برای پوشاندن لک‌ها و سیاهی زیر چشم استفاده کنید. می‌توانید از کانسیلری استفاده کنید که از رنگ طبیعی پوست‌تان کمی روشن تر باشد. به این ترتیب می‌توانید نواحی تیره را روشن‌تر کنید تا رنگ آن با پوست‌تان هماهنگ شود.

برای پخش کردن کانسیلر روی ناحیه مورد نظر، از نوک انگشتان خود استفاده کنید. البته باید دست‌تان کاملا تمیز و شسته باشد. کانسیلر را به شکل مثلثی زیر چشمان‌تان بزنید. می‌توانید روی پیشانی، اطراف بینی و چانه هم از کانسیلر استفاده کنید و حتی بالای لب.

برای پوشاندن قرمزی پوست و لکه‌های باقی مانده و جای قرمز جوش‌ها می‌توانید از کانسیلر هم‌رنگ پوست هم استفاده کنید. کانسیلر را به خوبی روی صورت پخش کنید تا کاملا با کرم‌پودر یکی شود و لبه‌های آن پیدا نباشد.

۶. از فیکساتور استفاده کنید.

برای ثابت نگه داشتن کرم پودر و کانسیلر از فیکساتور یا پودر فیکس استفاده کنید. این مرحله اجباری نیست ولی اگر می‌خواهید آرایش‌تان مدت بیشتری دوام بیاورد، از فیکساتور استفاده کنید. فیکساتور یا پودر فیکس برای تثبیت کردن آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد و دوام آن را بیشتر می‌کند.

برای استفاده از پودر فیکس می‌توانید از یک اسفنج مرطوب آرایشی استفاده کنید. اسفنج را در پودر بزنید و آن را به آرامی روی صورت زیر چشم قرار دهید. برای بقیه قسمت‌های صورت می‌توانید پودر فیکس را با براش روی صورت بزنید. این مرحله در صورتی که از کرم‌پودر مایع استفاده کنید، بسیار ضروری‌تر است. با پودر فیکس، برق صورت گرفته می‌شود و ظاهری طبیعی‌تر پیدا می‌کنید.

۷. از هایلایتر استفاده کنید.

بعد از اینکه کرم پودر زدن را کامل کردید، صورت‌تان صاف و بدون عمق به نظر می‌رسد چون همه قسمت‌های آن یکدست و یک‌رنگ است. برای اینکه به صورت‌تان حالت و عمق بدهید باید در آن سایه و روشن ایجاد کنید.

از هایلایترهای پودری یا کرمی می‌توانید برای روشن‌تر کردن نواحی عمیق پوست، استفاده کنید. اگر هایلایتر کرمی دارید، باید قبل از پودر فیکس از آن استفاده کنید. گوشه‌های داخلی چشم، زیر ابروها، مرکز گودی بالای لب و بالا و کنار استخوان گونه جاهایی است که می توانید هایلایتر بزنید.

این مرحله باعث می‌شود که صورت‌تان بشاش‌تر و روشن‌تر از قبل به نظر برسد.

برای استفاده از هایلایتر می‌توانید از نوک انگشت یا براش‌های کوچک مخصوص هایلایتر استفاده کنید.

۸. با کانتورینگ، به صورت‌تان عمق بدهید.

کانتورینگ در واقع بر خلاف هایلایت کردن، تیره‌تر کردن بخش‌هایی از پوست است. برای قسمت هایی که می‌خواهید عمیق‌تر به نظر برسند می‌توانید از روش کانتورینگ استفاده کنید. با کانتورینگ می‌توانید به صورت خود فرم بدهید مثلا می‌توانید بینی خود را کوچک‌تر نشان دهید.

مثلا می‌توانید اطراف بینی، زیر گونه‌ها و زیر خط فک و… را کانتور کنید. اگر پیشانی بزرگی دارید می‌توانید با کانتور کردن آن یعنی افزودن رنگ تیره‌تر به زیر موها و اطراف پیشانی، آن را کوچک‌تر نشان دهید. با این شیوه صورت‌تان باریک‌تر و بلندتر به نظر می‌رسد.

با کانتورینگ، سایه‌هایی در صورت شما ایجاد می‌شود که با کرم‌پودر وجود ندارد. صورت‌تان را از حالت بی‌روحی و یکنواحتی خارج می‌کند. بعد از کانتورینگ می‌توانید با افزودن برنزر، کمی رنگ بیشتر به صورت خود اضافه کنید. برای برنزر زدن از یک براش بزرگ استفاده کنید.

۹. رژ گونه بزنید.

در این مرحله، آرایش پایه صورت شما به پایان می‌رسد. مقداری رژ گونه به گونه‌های خود بزنید. گونه هر فرد، دارای رنگ خاصی است و این رنگ در افراد مختلف، متفاوت است. رژ گونه را روی قسمت برجسته گونه بزنید. البته رژ گونه را می‌توانید با تجه به فرم صورت، به شکل‌های مختلفی روی صورت اجرا کنید.

زیاد از رژ گونه استفاده نکنید و آن را پررنگ نکنید. فقط کمی رنگ ملایم به گونه‌های خود اضافه کنید. از رنگ‌هایی استفاده کنید که طبیعی و ملایم باشند.

۱۰. جاهای خالی ابرو را پر کنید.

این مرحله جزو مراحل ضروری آرایش نیست. اگر ابروهای پر دارید یا اینکه آن را قبلا با شیوه‌های مختلف مثلا میکروپیگمنتیشن، میکروشیدینگ یا هاشور ابرو به صورت نیمه‌دائمی آرایش کرده‌اید، نیازی به این مرحله ندارید.

اگر ابروی باریک و کم‌پشت دارید می‌توانید آن را پرتر نشان دهید. برای این کار از مداد ابرو یا سایه ابرو استفاده کنید. رنگی انتخاب کنید که با رنگ طبیعی ابروهای شما هماهنگ باشد. ابتدا حاشیه ابرو را مشخص کنید و بعد با خط‌های باریک، نواحی خالی را پر کنید. خط‌هایی که می‌کشید باید دقیقا در جهت رویش ابروها باشد. با استفاده از ژل ابرو می‌توانید ابروهای خود را بالا نگه دارید.

بخش دوم: افزودن آرایش چشم

۱. پرایمر چشم استفاده کنید.

پرایمر چشم یکی دیگر از محصولات آرایشی است که می توانید از آن صرف نظر کنید. ولی استفاده از پرایمر چشم باعث می‌شود که سایه ابرو برای مدت بیشتری دوام بیاورد. اگر از پرایمر استفاده نکنید، سایه ابرو به مرور کم رنگ می‌شود یا حتی ممکن است چرب و براق شود. بعد از چند ساعت، باعث پخش شدن و خراب شدن سایه ابرو می‌شود و ظاهر ناخوشایندی ایجاد می‌کند.

برای استفاده از پرایمر چشم می‌توانید از نوک انگشتان خود استفاده کنید. پرایمر را از ریشه مژه تا بالای گودی چشم پخش کنید. با پودر فیکس، پرایمر را تثبیت کنید تا برای اضافه کردن سایه ابرو، آماده شود.

۲. از سایه چشم استفاده کنید.

روش های زیادی برای سایه زدن چشم وجود دارد. روش کلاسیک سایه زدن این است که یک رنگ را روی تمام پلک می‌زنند.

با توجه به فرم صورت، فرم چشم و ظاهری که در نظر دارید می‌توانید روش‌های مختلفی را برای سایه زدن انتخاب کنید.

برای سایه زدن می توانید از براش های مخصوص سایه چشم استفاده کنید. از محل رویش مژه‌ها شروع کنید و رنگ را به سمت اطراف پخش کنید. سایه را با کمک براش محو کنید تا حاشیه‌ی آن خط نیافتد و کاملا اطراف آن محو و یکدست شود.

اگر می‌خواهید سایه چشم با ظاهری جذاب‌تر داشته باشید، باید حداقل از دو رنگ تیره و روشن استفاده کنید. مثلا نواحی گود چشم را با رنگ تیره‌تر بپوشانید و پشت پلک و زیر ابرو را سایه روشن‌تر بزنید. گوشه‌های چشم را نیز می‌توانید سایه روشن بزنید. در مجموع، نحوه استفاده از رنگ‌های تیره و روشن و سایه زدن چشم، به مدل سایه و فرم چشم و ظاهر نهایی که مد نظر دارید، بستگی دارد.

رنگ اصلی سایه نباید تا ابرو ادامه پیدا کند و نباید از پشت پلک به اطراف چشم فراتر برود مگر اینکه مدل سایه زدن خاصی مد نظرتان باشد.

معمولا برآمدگی زیر ابرو را با رنگ روشن‌تر برجسته‌تر نشان می‌دهند. برای این کار از رنگ‌های طبیعی استاده کنید. اگر پوست روشنی دارید، از رنگ کرم، شنی و سفید استفاده کنید. این رنگ فقط باید کمی با رنگ طبیعی پوست‌تان اختلاف داشته باشد.

برای پایین چشم هم می‌توانید از سایه استفاده کنید. از گوشه بیرونی چشم سایه زدن را شروع کنید. حتما سایه را خوب روی پوست پخش کنید که خط اطراف آن به وضوح قابل مشاهده نباشد.

اگر قرار است از چند رنگ برای سایه زدن استفاده کنید، حتما رنگ‌ها و حاشیه آنها را با خوبی با هم ترکیب کنید.

۳. از خط چشم استفاده کنید.

هدف استفاده از خط چشم این است که خط مژه را پرتر جلوه بدهد. بنابراین برای خط چشم باید رنگی را انتخاب کنید که هماهنگ با رنگ مژه‌ها باشد. اگر موهای بلوند دارید می توانید از رنگ قهوه‌ای استفاده کنید.

برای اینکه آرایش دودی برای چشم‌هایتان داشته باشید، از خط چشم‌های مدادی استفاده کنید. اگر خطوط مشخص و باریک می‌خواهید، از خط چشم‌های مایع استفاده کنید. در اطراف خط مژه، با نقطه‌هایی محل خط چشم را مشخص کنید و بعد این نقطه‌ها را به هم وصل کنید تا خطی ممتد و کامل داشته باشید.

پایین چشم هم می‌توانید خط چشم بکشید. ولی خط چشم کشیدن در پلک پایین، بستگی به نوع آرایش و ظاهر نهایی که مدنظرتان است بستگی دارد. با همین خط چشم و سایه می‌توانید چشمان خود را درشت‌تر یا ریزتر جلوه دهید.

۴. آرایش چشم را با ریمل تکمیل کنید.

برای اینکه آرایش چشم را تکمیل کنید، مژه‌های خود را با ریمل، پرتر جلوه دهید. با توجه به ظاهری که مد نظر دارید، می‌توانید از انواع مختلف ریمل استفاده کنید. مثلا اگر مژه‌های کوتاهی دارید می‌توانید از ریمل‌های بلندکننده مژه استفاده کنید. اگر مژه‌های باریک و کم‌پشتی دارید از ریمل‌هایی استفاده کنید که حجم‌دهنده هستند.

 

براش ریمل را کاملا به ریمل آغشته کنید و به آرامی روی مژه بکشید. قبل از ریمل زدن می توانید مقدار اضافی آن را با دستمال کاغذی بگیرید تا روی مژه‌هایتان سنگینی نکند و گلوله گلوله نشود.

از گوشه داخلی مژه‌ها شروع کنید و به سمت بیرون ریمل بزنید. برای مژه‌های پایین چشم هم می‌توانید ریمل بزنید. مراقب باشید که ریمل، آرایش صورت‌تان را خراب نکند. برای این کار می‌توانید قبل از ریمل زدن، یک دستمال کاغذی زیر مژه‌ها نگه دارید.

موقع ریمل زدن با براش ریمل، مژه‌های خود را از هم جدا کنید. براش را تکان دهید تا ریمل کاملا روی مژه را بگیرد و فقط قسمت‌های زیرین مژه را آغشته نکند.

بیشتر از دوبار روی مژه‌های خود ریمل نزنید. چون باعث می‌شود که مژه‌های شما بسیار غیرطبیعی، ضخیم و تیره به نظر برسند.

یکی از روش‌ها برای اینکه ریمل و مژه را پرحجم تر نشان دهید، بین دو لایه ریمل، مقداری پودر بچه به مژه‌ها بزنید. با این کار، حجم و طول مژه‌ها بیشتر می‌شود.

بخش سوم: اضافه کردن رنگ به لب‌ها

۱. لب‌های خود را نرم و یکدست کنید.

با استفاده از پرایمر و بالم لب باید لب‌های خود را نرم و یکدست کنید. این کار باعث می‌شود که رژلب روی لب‌های شما مدت بیشتری دوام داشته باشد و زنده‌تر به نظر برسد. علاوه بر این، پرایمر و بالم لب باعث می‌شود که لب‌هایتان نرم‌تر باشند. اگر می‌خواهید از خشک شدن و پوسته شدن لب‌هایتان در ساعت آتی روز جلوگیری کنید، حتما از بالم لب استفاده کنید.

۲. از خط لب استفاده کنید.

با خط لبی که رنگ آن کاملا مشابه رژلب باشد، محدوده لب را مشخص کنید. خط لب را با تراش مخصوص تیز کنید تا خط‌هایی باریک‌تر و دقیق‌تر بکشید. با خط لب تیز، می‌توانید محدوده طبیعی لب را بهتر مشخص کنید. با مشخص کردن محدوده لب، به راحتی می‌توانید از رژ لب استفاده کنید. در نهایت، رژ لب با کمک خط لب، صاف‌تر و دقیق‌تر به نظر می‌رسد.

۳. بعد از خط لب، نوبت استفاده از رژ لب است.

می‌توانید از رژ لب با رنگ مورد نظر یا از برق لب با کمک قلموی مخصوص استفاده کنید. برای اینکه لب‌های شما ظاهری طبیعی‌تر داشته باشد، رنگ‌های طبیعی و مشابه رنگ طبیعی لب را انتخاب کنید. اگر دوست دارید رژلب در صورت‌تان به وضوح دیده شود، رنگ‌های روشن‌تر یا تیره‌تر را با توجه به رنگ پوست انتخاب کنید.

از مرکز لب‌ها شروع کنید و رژ لب را به دو طرف لب‌ها پخش کنید. مراقب باشید که رژ لب از خط‌هایی که قبلا با خط لب کشیده‌اید، بیرون نزند.

برای اینکه رژ لب، دندان‌هایتان را کثیف نکند، قسمت داخلی لب‌ها را رژ لب نزنید. حتی با انگشت می‌توانید رژ اضافه را از روی لب‌هایتان پاک کنید. برای این کار کافی است انگشت اشاره را وارد دهان کنید، دهانتان را ببندید و انکشت را سریعا بیرون بکشید.

۴. ظاهر خود را بررسی کنید.

بعد از رژ لب زدن، آرایش‌تان تکمیل می‌شود. یک بار دیگر به چهره‌تان دقت کنید و آرایش‌تان را دقیقا بررسی کنید. نگاه کنید که جایی از صورت رنگ اضافه نباشد و آرایش‌تان پاک نشده باشد.

هر جایی از صورت که ایرادی مشاهده می‌شود، آن قسمت را با گوش پاک کن و پاک کننده آرایش پاک کنید و آرایش همان قسمت را اصلاح کنید.

بعد از اینکه آرایش‌تان تکمیل و بررسی شد، با اسپری فیکساتور آن را روی صورت تثبیت کنید تا مدت زمان بیشتری دوام بیاورد و خراب نشود.

در این مرحله بهتر است از اسپری فیکساتور استفاده کنید. اسپری را حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر از صورت بگیرید. چهار تا پنج بار روی تمام صورت اسپری کنید. به این ترتیب، دوام آرایش شما بیشتر می‌شود و تا مدت‌ها خراب نخواهد شد. برای مشاهده یک نمونه میکاپ دیگر روی آرایش لایت ساده اما فوق العاده زیبا کلیک کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1398
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 23
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 34
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 47
  • بازدید سال : 873
  • بازدید کلی : 4,258